Svenskt företag med svensk support. Snabb leverans med DHL. Fri frakt över 500 kr.

Svenskt företag. Snabb leverans DHL. Fri frakt över 500 kr.

Installationshjälp

250 kr

Vi genomför installation av din klocka.

Med Verbal abonnemang. Du behöver beställa ditt Safekid Verbal abonnemang med klockan. Därefter beställer vi det av Verbal som levererar det först till oss. Tänk på om du väljer till installationstjänst, att det tar 1-3 arbetsdagar extra för att processa din order.

Vid köp av ny klocka genom oss på SAFEKID så kan du välja till Installationshjälp. Ibland vill man bara att allt ska fungera direkt – att allt är klart när paketet kommer.

När du får ditt paket med klockan, är allt klart. I paketet finner du en installationslapp med inloggnings information.

Vi gör även installation av klocka mot ex Telia, Telenor och Verbal för er som redan har ett sådant simkort, eller kommer inhandla ett simkort från en av dessa operatörer. Då ställer vi in klockan att fungera med korrekt APN/datauppkoppling för vald operatör. Simkortet får du själv montera i detta fall.

I lager

    Du behöver FÖRST beställa ett Safekid Verbal abonnemang, gör det via länken nedan. 
    Beställ SAFEKID Verbal abonnemanget här >

    Du får själv montera simkortet från Verbal.

    Du får själv montera simkortet från Telia.

    Du får själv montera simkortet från Telenor.


    Ange om du har ett SAFEKID, Wonlex eller SEtracker konto sen tidigare.

    Ange den epost/användarnamn som du har för ditt konto.

    Du kan byta till SAFEKID som lösenord i appen innan du beställer.

    Ange den epost som vi ska skapa kontot för.



    Telefonnummer och namn

    Vi lägger in TVÅ telefonnummer i klockans telefonbok och under SOS funktionen.
    Ange telenummer och det namn som numret ska kopplas till, ex Mamma eller Pappa.

Artikelnr: Installationshjälp Kategorier: , Etikett:

Vid köp av ny klocka genom oss på SAFEKID så kan du välja till Installationshjälp.
Ibland vill man bara att allt ska fungera direkt - att allt är klart när paketet kommer.

Med installationshjälpen hjälper vi dig att koppla klockan till appen. Vi ser till att klockan går rätt, att klockan positioneras på rätt plats, och att funktioner så som SOS och telefonbok fungerar.

VIKTIGT!
Om du köper till någon annan än dig själv, skriv då gärna in dennes e-postadress och telefonnummer så skapar vi ett konto i rätt namn från början. Ex om du är en mormor som ger bort till ditt barnbarn...

I försändelsen med klockan medföljer inloggningsuppgifter för ert konto som vi sätter upp, till appen SeTracker/Wonlex exempelvis. Vi kopplar kontot till den e-postadress som beställningen görs ifrån. Om annat önskemål, meddela oss i meddelande rutan.

Köper du 2 eller fler klockor samtidigt, välj då antal klockor du vill ha installationshjälp till.
(Priset gäller endast en klocka)

Detta ingår:
- Uppsättning av konto i app.
- Koppling mellan app och klocka.
- Inställning av APN/datauppkoppling mot vald operatör.
- Funktionstest av klocka: ljud, mick, positionering, telefonbok.

Så här beställer du installationshjälp:
1. Skriv in ett befintligt konto som du redan har i SeTracker eller Wonlex. Då lägger vi till klockan i detta konto.
2. Om du inte har ett konto, anger du den e-postadress och telefonnummer som klockan ska kopplas till. Då skapar vi ETT konto åt dig för din eller dina klockor.
3. Om ni är två som ska ha tillgång till klockan, så loggar ni in med SAMMA konto uppgifter.
4. Beställer du två klockor eller fler, köper du en installationshjälp för respektive klocka. 2 klockor = 2 installationshjälp.
5. Ska ni ge bort klockan i present? Ange då den förälderns e-postadress och telefonnummer så skapar vi klockan för denna. Då kopplas klockans konto till rätt person på en gång.

Försäkringen kan INTE tecknas för:

  • Minifinder Nano
  • Mobiltelefon
  • Tillbehör
  • Leksaker
Select currency