Drift och störningar

Här kan du se om vi har driftstörningar i appar, om något är fel med vårt Safekid Verbal abonnemang mm.

q

Verbal - problem med att komma fram till klockan

23 dec 2020

PROBLEM:
Du har en klocka som enbart kan ta emot samtal från vissa nummer. Enbart Telenor/Verbal telefonnummer kommer igenom till klockan.

 

Lösning

PROBLEM:
Du har en klocka som enbart kan ta emot samtal från vissa nummer.
Enbart Telenor/Verbal telefonnummer kommer igenom till klockan.

LÖSNING
Vi har jobbat stenhårt med att lösa detta och nu har vi hittat förklaringen!

Det visar sig att Telenor har gett vår leverantör Verbal felaktiga nummer och detta medför att simkorten inte fungerar som de ska. Felet som uppstår är att kunder med annat abonnemang än Telenor kan uppleva problem att nå SIM-kortet (alltså klockan). Klockan kan ALLTID ringa upp vilket nummer som helst oberoende av operatör.

Verbal kommer att informera alla kunder som kan ha drabbats samt kompensera dem. Felet är sporadiskt och rör således inte alla kunder.
Verbal kommer som sagt att kontakta er gällande detta. Och vi hoppas att det löser sig snabbt.

Inga andra inställningar behöver ni göra i detta skede förens Verbal har kontaktat er.

​Vi beklagar det inträffade och för de eventuella besvär det åsamkat.

q

Har du fått ett felaktigt ROCKET skärmskydd?

2 dec 2020

Under december 2020 skickades det ut felaktiga skärmskydd ut till kunder. Är du en av dessa?