Kom igång med din nya klocka på ett enkelt sätt.
Nedan listar vi de vanligaste orsakerna på vad som brukar orsaka problem.

Error i klockans display

Kontrollera att du ej har PINKOD på det simkort du satt in i klockan.
Ta bort pinkoden innan det sätts in i klockan via ex en mobil.
STÄNG AV klockan när du tar ur och sätter in sim i klockan!

Får du ingen nätverksåtkomst/uppkoppling?
Kan ej nå klockan via app?

DATA och Samtal
Kontrollera att du har DATA och Samtal på simkortet i klockan.
Om du vet att du har betalt in värde på simkortet. ring operatören och säkerställ att allt är korrekt på ditt simkort.

APN – Data inställning
Då kan du behöva ställa in APN (data åtkomst) för just din operatör för det simkort som sitter i klockan.

Kan ej ringa TILL klockan

Kan INTE ringa TILL klockan – tutar upptaget/upptaget meddelande.
Det fungerar att ringa FRÅN klockan via telefonboken.

Är nummerpresentatör aktiverad hos operatören/simkortet?
Du har lagt in nummer i telefonboken via appen, så dom är i klockan.
Då är förmodligen INTE nummerpresentatör aktiverad på simkortet.
Kontakta operatören för ditt simkort, och be dom aktivera nummerpresentatör.
(eng: Caller ID)

Det tutar upptaget när jag försöker ringa upp klockan
Klockan har en inbyggd “brandvägg” / skydd mot oönskade nummer, det vill säga INGET nummer som inte finns inlagt i telefonbok eller kontakter kan heller ringa upp klockan.

Addera alltså det nummer Ni vill ska kunna nå enheten via SeTracker APP;en.

Går ditt telefonnummer via en växel/företag?
Om din mobil går via en växel, (företagsnummer) eller via ett “fast nummer”, måste detta nummer (så kallat A nummer) anges i ditt konto i appen och sedan synkas/sparas över till klockan som ett godkänt för att det numret ska kunna ringa klockan.

Har du Do not disturbed på slagen?
Om du har slagit på Do not disturbed time på klockan, under ex 8-14 nr det är skola. då kan du ej ringa klockan. Om du glömmer att stänga av funktionen under ex lov så kan detta vara orsaken.

Använder du Find My Kids appen ?

Gäller ej H10 modellen!
Om du har använt Find My kids appen, så behöver du ex byta ip nummer för att kunna använda SeTracker eller Wonlex appen igen.

Du kan ha fått Find my kids appen genom att du råkat klicka in dig på en annons via SeTracker appen. Tyvärr. Klockan blir då bunden till deras app. Och vi upplever att klockan drar mer batteri vid användning av denna app. Vi rekommenderar att du byter till SeTracker 2 eller Wonlex (går mot samma server) igen.

Byte av ip
1. Ha klockan igång.
2. Skicka sen ett sms med pw,123456,ip,52.28.132.157,8001# ​ till klockans simkorts nummer.
OBS! Har ni bytt lösenordet i klockan, från 123456, använd ert lösenordet istället, ersätt alltså xxxxx här: pw,xxxxx,ip,52.28.132.157,8001# med ert lösenord.
3. Kolla så du får ett ok tillbaka.
4. Stäng av klockan.
5. Starta klockan, låt vara igång i 10-20 min.
6. Testa igen.

GPS lokaliseringen visar fel på kartan.

Tips för bättre GPs lokalisering i kartan.

  • Använd SeTracker 2 som har bättre GPS spårning/kart i appen.
  • Där har du en knapp/ikon längst ner, som heter LOCATE, vilket du trycker på för att lokalisera klockan på kartan.
  • Tiden i App/server/klocka måste överstämma med klockans tid – I appen så kan du ställa in klockans tid, inkl sommartid (om det är sommartid), gör detta. ()
  • Sen går du även in under Location schedule update -> ändrar till 1 minuts uppdatering.