PÅSKKAMPANJ – Få 15% rabatt med koden PÅSK24

PÅSKKAMPANJ – Få 15% rabatt med koden PÅSK24

Svenskt företag med svensk support. Snabb leverans med DHL. Fri frakt över 500 kr.

Svenskt företag med svensk support. Snabb leverans DHL. Fri frakt över 500 kr.

Köpvillkor

 

1. KÖPVILLKOR
För att få handla på safekid.se måste du ha fyllt 18 år, annars krävs enligt regler målsägandes tillåtelse till köpet.

2. INFORMATION OM OSS
Den här sidan drivs av Safekid e-handel AB (nedan kallad oss/vi mm), som även skickar varorna som du köper.

För att kunna besvara eventuella frågor så smidigt som möjligt så når du oss dygnet runt via våra olika formulär på kontaktsidan,

Vi besvarar dina frågor så fort vi kan vardagar mellan 09.00 – 16.00.

3. DIN PERSONLIGA INFORMATION
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet, för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister.

Kontakta i så fall vårt ärendesystem (via e-post support@safekid.se). Vi försäkrar att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter, men kan komma att använda dem för att skicka reklam angående våra tjänster. Du som kund har dock alltid rätt att avböja dig sådana utskick och borttagning ur vårt register om du så önskar.

Eftersom vi använder en tredjeparts APP lagrar inte Safekid e-handel AB själva någon data från produkterna på egna servrar, utan detta görs av utgivaren av respektive app som kunden väljer. Vid frågor om hur data lagras kontakta APP-leverantören direkt. Safekid e-handel AB som äger varumärket SAFEKID™ och driver www.safekid.se kan inte hållas ansvarig eller skadeståndsskyldig för eventuella brister i datalagring eller liknande då detta sker på system levererade av tredje part.

Lagring av data som GPS-enheten skapar sker via tredjeparts APPar och är utanför vår kontroll att påverka.

Köparen och/eller användaren av enheten ansvarar själv för att enheten och dess funktioner inte används på ett oetiskt, olagligt eller integritetskränkande sätt.

4. PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Vi reserverar oss även för slutförsäljning, lagerhållning hos våra leverantörer samt eventuella felskrivningar av pris.

Färg/nyans-skillnader kan förekomma mellan produktbilder och verkligheten på grund av ljusförhållanden och olika produktionsserier, vi reserverar oss därför även för detta.

All användning av våra SAFEKID™ produkter sker på egen risk, våra SAFEKID™ enheter tillverkas av en av världens största tillverkare av handburna GPS enheter. SAFEKID™ GPS mobiler kopplas för synkning och övervakning till tredjeparts APP:ar som exempelvis SeTracker som tillhandahålls utav Shenzhen sanjitongchuang electronic co.,LTD.

Safekid e-handel AB som äger varumärket SAFEKID™ / driver www.safekid.se kan inte hållas ansvariga eller skadeståndsskyldiga för eventuella skador som eventuellt kan inträffa vid användning/bruk av SAFEKID™ klockmobil. SAFEKID™ enheterna är givetvis CE/RoHS godkända. Vi rekommenderar ingen att öppna upp enhetens bakstycke då risk finns att man vid okunskap om utrustningen kan skada elektronik, batteri samt batterisladdar och i värsta fall sig själv, använd inga ledande verktyg i närheten av enheten.

Positionering av enheten skall ses som ett grovt verktyg (20-100m) och noggrannheten är beroende på täckning från nätoperatör/ GPS signal, wifi-täckning och typografi.

Är du osäker, kontakta kundservice via våra olika formulär på kontaktsidan,

5. BESTÄLLNING OCH PRISER
Beställning kan enbart ske via webbutiken. Alla falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls.

Vi använder marknadsledande KLARNA för säkra betalningar med Visa/Mastercard, internetbetalning eller faktura (förvalt 0kr avgift) läs mer om KLARNA på www.klarna.se.

Alla våra priser är angivna i SEK och inklusive moms. Inga expeditionsavgifter tillkommer. Vi reserverar oss för felaktig information och eventuella prisändringar påverkade av valutaförändringar, tekniska eller mänskliga fel.

6. FRAKT OCH LEVERANS
Vi packar alla mottagna orders så fort vi har möjlighet och normalt så skickas dina varor inom 1-2 arbetsdagar efter att vi mottagit din order. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i samband med högtider eller helger då det kan vara många beställningar som hanteras.

Vi levererar mindre beställningar med brev via Postnord och en fraktavgift på 29kr tillkommer på alla varor som understiger ett ordervärde av 500kr. Skrymmande större paket under 500kr tar vi ut en fraktavgift på 49kr. Alla varor som överstiger 500kr levererar vi fraktfritt inom Sverige med tjänsten DHL Servicepoint. Ditt paket levereras då till ditt lokala DHL Servicepoint ombud och ett SMS skickas när paketet finns för upphämtning. Du behöver alltid en giltig legitimation vid upphämtning, samt sändningsnummer.

Innan ditt paket paketeras av oss kontrolleras varorna så att alla delar finns med och att inget är skadat vid utleverans. Om en skada har uppstått under frakt till dig som kund, skall alltid DHL kontaktas. Kontrollera emballaget noga och anmäl skador som eventuell finns på kartongen redan vid utlämningstillfället.

Leveranstid
Cirka 1-2 dagar från inkommen order, men om en viss produkt är slutsåld eller att en längre leveranstid är aktuell pga. t.ex. semester så framgår detta tydligt i vår webbutik.

Ej uthämtade paket
För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, vilket för närvarande är SEK 250 kr. OBS gäller per paket.

7. ÅNGERRÄTT
Vi är naturligtvis tacksamma för varje enskild order, men vi vet att ibland vill man ångra sitt köp pga olika anledningar. Vi tillämpar distans- och hemförsäljningslagen och enligt den har Du som konsument rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick och i väsentligt oförändrat skick.

Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden, som är 90kr. för paket och 29kr. för postförsändelser.

I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar ditt köp. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan, eller en väsentlig del av den.

Du har inte ångerrätt när
Klockan inte är i väsentligt oförändrat skick, eller om klockan på något annat sätt är förstörd, använd eller missbrukad. Vid repor på armbandet eller andra skador på klockan utgår ångerrätten.

Du har inte ångerrätt om försegling eller teknisk plombering brutits, SIM kort bytts ut mot annat SIM kort än av oss levererat, eller liknande åtgärder som gör varan osäljbar. Du är skyldig att hålla varan och förpackningen i lika gott skick som när du fick din order.

Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka och prova den på armen. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Ångerrätt innefattar inte kostnad för installationshjälp inkl värdet på simkortet. Vid ångerrätt eller kreditering får kund behålla simkortet som medföljer vid installation.

8. GARANTI
Vi erbjuder alltid 12 månaders garanti av våra produkter. Garantin är personlig för det namn som står på kvittot/orderbekräftelsen.

Tänk på att många problem kan lösas utan att skicka in produkten. Se vår supportportal, kontaktsida och produktens manual för att slippa skicka tillbaka din produkt för service.

Våra garantier täcker endast fabrikationsfel och inte yttre åverkan orsakad av olycka, fuktskador (modell Safekid Junior), handhavandefel eller egna ingrepp på produkten. Tänk på att inga förslitningsskador heller täcks av garanti.

Om produkten Junior har utsatts för mer vatten än föreskrivet gäller ej garantin.

Om din produkt får ett fel som täcks av garantin efter att du har börjat att använda den, kommer den att repareras. Går den ej att repareras får du en ny produkt eller likvärdig om samma produkt ej finns på lager. Återbetalning görs endast om produkten inte kan repareras efter 2 reparationer.

Bedömer vi att produkten inte faller under garanti, debiteras en undersökningskostnad.

Tänk på att SAFEKID™ inte ersätter abonnemangsavgifter, installationshjälp som även inkluderar värde på simkortet eller påladdning av kontantkort som kunden har gjort själv. Vi förespråkar att man laddar kontantkortet med 50kr vid första laddningen.

9. UTÖKAD GARANTI
Vid tecknande av vår Drulleförsäkring får du en utökad garanti för trasigt glas mm.

10. FEL I VARA

Fel under garantitiden
Om din vara skulle upphöra att fungera under garantitiden skall du omgående kontakta vår kundtjänst för att få instruktioner om var varan skall skickas för undersökning och eventuell reparation.

Reklamation
Om du får en defekt eller fellevererad vara ska du omgående kontakta vår kundtjänst, dock senast inom skälig tid om du har varit förhindrat att undersöka varan vid mottagandet av leveransen. 2 månader anses att vara ”skälig tid”. Läs mer på Konsumentverket.

Tänk på en reklamation inte skall förväxlas med garanti, eftersom det är du som köpare som vid en reklamation måste bevisa att felet är ett ursprungsfel.

11. RETURER
Skicka aldrig en retur till oss utan att först kontakta oss via våra formulär på kontaktsidan, Vår kundtjänst tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar.

För att returen ska godkännas vid en ångerrätt måste den returnerade varan vara i oförändrat skick. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Varan skall returneras tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan) som paket.

Det måste tydligt framgå varför du returnerat varorna och du har ansvar för varan och transporten fram tills dess att vi mottagit varan.

Vid garanti och reklamation lagas i första hand befintlig enhet, är detta inte möjligt kan du ha rätt till prisavdrag för en ersättningsenhet eller i vissa fall häva köpet om det handlar om ett ursprungligt fel på varan som levererats.

Kreditering sker efter att retur mottagits och godkänts från oss, returfrakt om SEK 90kr dras bort från krediterat belopp vid godkänt retur/reklamation.

Safekid e-handel AB har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation eller byte mot en felfri vara.

12. ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan i retur. Vi betalar ej tillbaka värdet på förbrukade kampanjvaror som ingick vid köpet, Kunden är återbetalningsskyldig för eventuella rabatter som uppkommit vid kampanjköp eller användning av rabattkoder som har sänkt en produkts pris, om kunden behåller en av produkterna i ordern.

Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

13. ÄGANDERÄTT OCH RISK
Du blir ägare av varorna du har beställt när de har levererats till dig och vi har mottagit hela betalningen för dem. När varorna har levererats till dig har du dem på egen risk och vi ansvarar inte för deras förlust eller förstörelse.

14. HÄNDELSER UTOM VÅR KONTROLL
Vi har inget ansvar gentemot dig för förseningar i leveransen av varorna du har beställt som orsakas av någon händelse eller omständighet utom vår rimliga kontroll, inklusive (utan begränsning) strejker, lockouts och andra arbetskonflikter, sammanbrott av system- eller nätverksåtkomst, översvämning, eldsvåda, explosion.

 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Senast uppdaterad 2021-08-25