Tidigare har det varit problem med att använda Telenor simkort i våra Safekid klockor.
Problemet har förmodligen berott på att man tidigare har haft ett Telia simkort i klockan, och sedan bytt till Telenor, och då har klockan ej fått in rätt APN i klockan efter bytet.
Om du har problem med att använda Telenor i klockan, behöver du ändra klockans APN.
Detta gör du genom att skicka följande till klockans simkorts nummer (när Telenor simkortet sitter i klockan).
Detta gör du genom att skicka följande till klockans simkorts nummer (när Telenor simkortet sitter i klockan).
SMS kommandot är:
pw,123456,apn,services.telenor.se,,,24008#
Viktigt att du får med alla komma tecken enligt ovan.
Om du har bytt lösenordet i klockan, använd det istället för 123456.
Starta sen om klockan, vänta 5-20min, och testa sen att nå klockan, ställa tiden, lägga in telefonbok osv.